آتیلا پسیانی بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما درگذشت

آتیلا پسیانی بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما درگذشت

آتیلا پسیانی بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما درگذشت

آتیلا پسیانی بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما درگذشت

 بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون آتیلا پسیانی  پس از تحمل یک دوره بیماری در ۶۶ سالگی در فرانسه درگذشت. پیکر این هنرمند قرار است برای خاکسپاری به‌ زودی به ایران منتقل شود.

آتیلا پسیانی

 خانه سینما انجمن بازیگران از درگذشت آتیلا پسیانی، هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون خبر داد. بنا بر اعلام این انجمن، این بازیگر پیشکسوت پس از تحمل یک دوره بیماری روز جمعه ۱۴ مهر  در فرانسه در ۶۶ سالگی درگذشت.

آقای پسیانی در چند هفته اخیر برای سفری شخصی به فرانسه رفته بود و در روزهای گذشته به خاطر عوارض بیماری سرطان در بیمارستانی در این کشور بستری بود.

بنا بر اعلام انجمن بازیگران خانه سینما، با هماهنگی‌های انجام گرفته پیکر آقای پسیانی برای خاکسپاری به ایران منتقل خواهد شد.

در اردیبهشت ماه سال جاری مراسمی برای نکوداشت او در خانه تئاتر برگزار شد که هنرمندان بنامی هم‌چون پرویز پرستویی، رضا کیانیان، محمد صالح‌علا، بهرام رادان، فردین خلعتبری، نیکی کریمی، تهمینه میلانی، محمدرضا فروتن، بهمن فرمان‌آرا و ستاره اسکندری در آن حضور داشتند.

آقای پسیانی در این مراسم پس از مدت‌ها با چهره‌ای متفاوت که نشان از دوره شیمی درمانی او داشت حضور پیدا کرد و از آن زمان نگرانی اهالی سینما از وضعیت سلامتی او آغاز شد.

آقای پسیانی متولد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۶ و فرزند جمیله شیخی، از هنرمندان مطرح سینمای ایران و جلال پسیانی بود. او بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرد. آقای پسیانی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا بود با ایفای نقشی در فیلم "عفریت" در سال ۱۳۶۰ وارد عرصه تصویر شد. او در سال‌های فعالیت بیش از ۴۰ تئاتر را کارگردانی کرد و در ایران و کشورهای دیگر روی صحنه برد.

آقای آتیلا پسیانی همچنین در عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون بسیار پرکار بود و در بیش از ۷۰ فیلم و سریال نقش‌آفرینی کرده بود. آخرین حضور او در سریال "بی‌گناه" مهران احمدی در شبکه نمایش خانگی بود. او در مصاحبه‌ای با فریدون جیرانی در برنامه کافه آپارات در سال ۱۴۰۰ گفته بود، ۱۷ سال است تلویزیون نمی‌بیند و فقط فوتبال را از طریق صداوسیما دنبال می‌کند. آقای آتیلا پسیانی در سال‌های فعالیت بیش از ۴۰ تئاتر را کارگردانی کرد و در ایران و کشورهای دیگر روی صحنه برد. آقای پسیانی همچنین در عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون بسیار پرکار بود و در بیش از ۷۰ فیلم و سریال نقش‌آفرینی کرده بود. آخرین حضور او در سریال "بی‌گناه" مهران احمدی در شبکه نمایش خانگی بود.

خانواده بزرگ پارسه فقدان این هنرمند برجسته را به خانواده هنر کشور و خانواده پسیانی تسلیت می‌گوید.

مطالب مرتبط